Devetu godinu zaredom PR-tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu organizuje već tradicionalni seminar PR Days
Devetu godinu zaredom PR-tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu organizuje već tradicionalni seminar PR Days
Jedna od ovogodišnjih panel diskusija bavila se političkim kampanjama i javnim mnjenjem u Srbiji, odnosno nastojala je da odgovori na pitanje da li ulazimo u eru dominantnih internet kampanja.
Prema rečima Slaviše Orlovića, profesora Fakulteta političkih nauka, izborne kampanje su važne zbog poruka koje šalju, a internet je proširio mogućnosti. „Javni prostor se proširio, postao je decentralizovan, otvorio je nove mogućnosti za političku participaciju, te sada imamo novu vrstu građanskog novinarstva, ali i političke participacije“, smatra Orlović. On ističe da politička pozornica postaje vituelna i da se javnost kreira putem interneta i medija.
„Internet kao medij je integrisao u sebe stare medije i smanjio troškove, povećao je efekte mobilizacije, stimulisao je participaciju - kroz lajkovanje, šerovanje“
Orlović posebno ističe da se pored internet kampanje, dosta ulaže u istraživanja javnog mnjenja, a iskoristio je ujedno priliku da pohvali predizborno merenje rejtinga kandidata, koje je sproveo Istraživačko-izdavački centar Demostat.
Samostalna narodna poslanica, Dijana Vukomanović smatra da internet kampanja ne može da obezbedi pobedu, ali ako se zapostavi internet, izostaće očekivana podrška. „Internet može i da odmogne, ali uvek treba naći meru.
To je zona nekontrolisane slobode. Lakše je sedeti u centrali partije smisliti kampanju i slogan, jer sa internet kampanjom izlazite iz zone komfora, to jer pravo minsko polje... Susrećete se sa komentarima botova, simpatizera, morate uvek biti otvoreni za dijalog“, ističe Vukomanović.
foto: PR tim FPN Beograd, Zoran Panović programski kooridinator Demostat-a
Zoran Panović, sociolog, novinar i programski kooridinator Demostat-a smatra da politiku i medija treba da shvatamo generacijski. „Sve je vrlo varljivo, od progresa do katastrofe. Kada je bilo NATO bombardovanje i desilo se da je pogođen RTS, radio je postao najbitnije sredstvo za program i komunikaciju“, ističe Panović.
Panović je pri stavu da je tajna dobre kampanje u tome da se iskoristi njen potencijal na najbolji mogući način, ali da se njome ujedno popuni mejnstrim prostor političke kampanje, koji ne obuhvata društvene mreže.
„Kampanje mogu da nas navedu i na krivi put, a odatle kreće „širenje istine“. Hejterski mitovi se vrlo vešto prolongiraju, traju i dobijaju nove naznake. Tokom kampanje treba koristiti i Đinđićevu taktiku „jehovnih svedoka“, odnosno ići od vrata do vrata. Važno je mešati više stvari, ali praviti i balans. “, smatra Panović.
Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.
U tom vakuumu postoji samo Vučić, koji za nepunih 50 dana imao 32 nastupa na t...
Zbornik je značajno štivo koje može olakšati razumevanje i anali...
Virtuelni i stvarni dueli, a u nekim slučajevima pomešani latentni i man...
Zašto SPS („Srbija protiv straha“) nije postigao bolji rezult...
Brojnim generacijama studenata bio, mentor, moralni uzor, svetionik. Akademsko i...
Plate zaposlenih u Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...
U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...
Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...
U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...
* Pomeranje zadatih rokova za završetak deonice Preljina - Požega je u...
2024. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.