srpski english

Dijalog / PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji

Devetu godinu zaredom PR-tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu organizuje već tradicionalni seminar PR Days

PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji
foto: PR tim FPN Beograd

Dijalog / PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji

Devetu godinu zaredom PR-tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu organizuje već tradicionalni seminar PR Days

autor teksta
Sara Marinković | Demostat | Beograd 25. May 2017 | Dijalog

Jedna od ovogodišnjih panel diskusija bavila se političkim kampanjama i javnim mnjenjem u Srbiji, odnosno nastojala je da odgovori na pitanje da li ulazimo u eru dominantnih internet kampanja.

Prema rečima Slaviše Orlovića, profesora Fakulteta političkih nauka, izborne kampanje su važne zbog poruka koje šalju, a internet je proširio mogućnosti. „Javni prostor se proširio, postao je decentralizovan, otvorio je nove mogućnosti za političku participaciju, te sada imamo novu vrstu građanskog novinarstva, ali i političke participacije“, smatra Orlović.  On ističe da politička pozornica postaje vituelna i da se javnost kreira putem interneta i medija. 

„Internet kao medij je integrisao u sebe stare medije i smanjio troškove, povećao je efekte mobilizacije, stimulisao je participaciju - kroz lajkovanje, šerovanje“

Orlović posebno ističe da se pored internet kampanje, dosta  ulaže u istraživanja javnog mnjenja, a iskoristio je ujedno priliku da pohvali predizborno merenje rejtinga kandidata, koje je sproveo Istraživačko-izdavački centar Demostat. 

 

Samostalna narodna poslanica, Dijana Vukomanović smatra da internet kampanja ne može da obezbedi pobedu, ali ako se zapostavi internet, izostaće očekivana podrška. „Internet može i da odmogne, ali uvek treba naći meru.

To je zona nekontrolisane slobode. Lakše je sedeti u centrali partije smisliti kampanju i slogan, jer sa internet kampanjom izlazite iz zone komfora, to jer pravo minsko polje... Susrećete se sa komentarima botova, simpatizera, morate uvek biti otvoreni za dijalog“, ističe Vukomanović.

foto: PR tim FPN Beograd, Zoran Panović programski kooridinator Demostat-a

Zoran Panović, sociolog, novinar i programski kooridinator Demostat-a smatra da politiku i medija treba da shvatamo generacijski. „Sve je vrlo varljivo, od progresa do katastrofe. Kada je bilo NATO bombardovanje i desilo se da je pogođen RTS, radio je postao najbitnije sredstvo za program i komunikaciju“, ističe Panović.

Panović je pri stavu da je tajna dobre kampanje u tome da se iskoristi njen potencijal na najbolji mogući način, ali da se njome ujedno popuni mejnstrim prostor političke kampanje, koji ne obuhvata društvene mreže.

„Kampanje mogu da nas navedu i na krivi put, a odatle kreće „širenje istine“. Hejterski mitovi se vrlo vešto prolongiraju, traju i dobijaju nove naznake. Tokom kampanje treba koristiti i Đinđićevu taktiku „jehovnih svedoka“, odnosno ići od vrata do vrata. Važno je mešati više stvari, ali praviti i balans. “, smatra Panović.

Komentari

Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.

Dijalog
Za ovaj režim evropski put je ćorsokak
Za ovaj režim evropski put je ćorsokak

U tom vakuumu postoji samo Vučić, koji za nepunih 50 dana imao 32 nastupa na t...

Objavljen zbornik "Od partijskog monizma do partijskog pluralizma i natrag. Srbija 1990 - 2020"
Objavljen zbornik "Od partijskog monizma do partijskog pluralizma i natrag. Srbija 1990 - 2020"

Zbornik je značajno štivo koje može olakšati razumevanje i anali...

Ishod nedavnih virtuelnih i stvarnih izbornih duela
Ishod nedavnih virtuelnih i stvarnih izbornih duela

Virtuelni i stvarni dueli, a u nekim slučajevima pomešani latentni i man...

Izborna pitanja i nekoliko postizbornih odgovora
Izborna pitanja i nekoliko postizbornih odgovora

Zašto SPS („Srbija protiv straha“) nije postigao bolji rezult...

Ratko Božović - plemeniti mislilac duha vedrine
Ratko Božović - plemeniti mislilac duha vedrine

Brojnim generacijama studenata bio, mentor, moralni uzor, svetionik. Akademsko i...

demostav
NAJČITANIJE
Ko koliko zarađuje u Evropi
Ko koliko zarađuje u Evropi

Plate  zaposlenih u  Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...

NATO od Srbije udaljen tri godine
NATO od Srbije udaljen tri godine

  U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...

Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane
Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane

Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...

Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat
Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat

  U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...

Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja
Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja

* Pomeranje zadatih rokova za završetak deonice Preljina - Požega je u...

2024. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.

UŽIVO
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.
Više informacija možete naći na našoj stranici Politika privatnosti