Tv kritika Branke Otašević

Tv kritika Branke Otašević

Tv kritika Branke Otašević

autor teksta
Branka Otašević | Politika 8. May 2017 | Drugi o nama

Кakva gledalačka dilema u četvrtak uveče! Hoće li se u 21 sat opredeliti za superljude ili za superčoveka? Prva TB je svoju emisiju najavila kao neposredno nadmetanje ljudi koji će gledaoce zadiviti umnim sposobnostima i memorijskim veštinama. Radio-televizija Vojvodine kao emisijuu kojoj će im jedan čovek saopštiti šta su njegove ukupne prednosti u odnosu na konkurente. Prvi se bore za novčanu nagradu. drugi za mesto predsednika Srbije. Šou „Super ljudi” na Prvoj bio je zanimljiv prvenstveno stoga što je u manje više poznatu matricu ovih revija talenata smestio one koji začuđujuće dobro pamte, a ne, kako je uobičajeno i pacprostranjeno, one koji dobro pevaju, igraju, imitiraju… Ta prikazana mentalna svojstva na momente deluju gotovo bizarno i bez naročite praktične svrhe, ali stavljena ovde u zabavni kontekst stvorila su spektakl od niza privlačnih, pojedinačnih atrakcija.

Emisija RTV „Sučeljavanja“ bila je unapred zanimljiva, najpre zbog odluke autorke Aleksandre Popović da, što takođe nije uobičajeno, sučeli c gostom jednog novinara. Кad je taj gost Aleksandar Vučić, mislilo se, valjda, da mu samo novinar voditelj ne može parirati, te je žurnalističko pojačanje dobrocošlo, pa i neophocno. Ali, ni u tandemu sa Zoranom Panovićem nije se uspelo da sadašnji predsednik vlade i potencijalni predsednik države odgovori na sva postavljena mu pitanja i da ne okrene razgovor na ono štoje unapred namerio da kaže, ponavljajući jedno te isto tokom nezvanične i zvanične predizborne kampanje.

Aleksandri Popović vredelo bi daje uspela, što inače nikom nije i neće, da Vučića u studiju suoči c nekim od ostalih deset sa spiska na glasačkom listiću. Panoviću valja da se drži „Presije“. Odlične emisije u kojoj se ovdašnji pripadnici „sedme sile”, kad se nađu i razgovaraju međusobno. Pokazuju zaista kao intelektualna, profesionalna, moralna sila, suvereni znalci svog posla, ali i mnogo čega drugog o zemlji i svetu u kojima živimo.

TV intervjuisanje premijera. kad već nema Olje Bećković, Bojane Lekić, danice Vučinić, valjaprepustiti „maherima” s Pinka i Hepija – Draganu Vučićeviću i Milomiru Mariću. Tu je uvek vrlo prijatno i gostu i domaćinu, a publika dobija priliku da se uveri kako i naš premijer izuzetno dobro pamti. što brojeve o ekonomskim parametrima, što rodoslov dinastije Nemanjića. Trebalo bi ga propitati i o selektivnom pamćenju kad je sopstvena politička delatnost u pitanju, no tu bi odmah usledio odgovor da se od prošlosti moramo okrenuti ka budućnosti, i tačka.

Bezbolnijeje baviti se političkim intrigama iz dalje istorije. pa tako RTV upravo emituje do kumenta rnu seriju „Titova soba taj ni”, deo o „aferi prisluškivanja”. kojom je sredinom šezdesetih prošlog veka sa scene skinut Aleksandar Ranković. Još bezbolnije, mada ne manje intrigantno, u prošlo vreme vodi i dokumentarna serija „Art trileri”. Izvanrednim istraživačkim naporom scenariste i reditelja Miodraga Bertića, novim otkrićima, svedočenjima i dokazima, uzbudljiva priča o umetničkim kolekcijama Ante Topića Mimare i Eriha Šlomovića potvrđuje koliko ovde za politiku (kao i za neke političare) važi ono

„u sve se meša”.