PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji

Devetu godinu zaredom PR-tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu organizuje već tradicionalni seminar PR Days

PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji
foto: PR tim FPN Beograd

PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji

Devetu godinu zaredom PR-tim Fakulteta političkih nauka u Beogradu organizuje već tradicionalni seminar PR Days

autor teksta
Sara Marinković | Demostat | Beograd 29. May 2017 | Dijalog

Jedna od ovogodišnjih panel diskusija bavila se političkim kampanjama i javnim mnjenjem u Srbiji, odnosno nastojala je da odgovori na pitanje da li ulazimo u eru dominantnih internet kampanja.

Prema rečima Slaviše Orlovića, profesora Fakulteta političkih nauka, izborne kampanje su važne zbog poruka koje šalju, a internet je proširio mogućnosti. „Javni prostor se proširio, postao je decentralizovan, otvorio je nove mogućnosti za političku participaciju, te sada imamo novu vrstu građanskog novinarstva, ali i političke participacije“, smatra Orlović.  On ističe da politička pozornica postaje vituelna i da se javnost kreira putem interneta i medija. 

„Internet kao medij je integrisao u sebe stare medije i smanjio troškove, povećao je efekte mobilizacije, stimulisao je participaciju - kroz lajkovanje, šerovanje“

Orlović posebno ističe da se pored internet kampanje, dosta  ulaže u istraživanja javnog mnjenja, a iskoristio je ujedno priliku da pohvali predizborno merenje rejtinga kandidata, koje je sproveo Istraživačko-izdavački centar Demostat. 

 

Samostalna narodna poslanica, Dijana Vukomanović smatra da internet kampanja ne može da obezbedi pobedu, ali ako se zapostavi internet, izostaće očekivana podrška. „Internet može i da odmogne, ali uvek treba naći meru.

To je zona nekontrolisane slobode. Lakše je sedeti u centrali partije smisliti kampanju i slogan, jer sa internet kampanjom izlazite iz zone komfora, to jer pravo minsko polje... Susrećete se sa komentarima botova, simpatizera, morate uvek biti otvoreni za dijalog“, ističe Vukomanović.

foto: PR tim FPN Beograd, Zoran Panović programski kooridinator Demostat-a

Zoran Panović, sociolog, novinar i programski kooridinator Demostat-a smatra da politiku i medija treba da shvatamo generacijski. „Sve je vrlo varljivo, od progresa do katastrofe. Kada je bilo NATO bombardovanje i desilo se da je pogođen RTS, radio je postao najbitnije sredstvo za program i komunikaciju“, ističe Panović.

Panović je pri stavu da je tajna dobre kampanje u tome da se iskoristi njen potencijal na najbolji mogući način, ali da se njome ujedno popuni mejnstrim prostor političke kampanje, koji ne obuhvata društvene mreže.

„Kampanje mogu da nas navedu i na krivi put, a odatle kreće „širenje istine“. Hejterski mitovi se vrlo vešto prolongiraju, traju i dobijaju nove naznake. Tokom kampanje treba koristiti i Đinđićevu taktiku „jehovnih svedoka“, odnosno ići od vrata do vrata. Važno je mešati više stvari, ali praviti i balans. “, smatra Panović.

Komentari
Dijalog
Postoji li danas podela na levicu i desnicu?
Postoji li danas podela na levicu i desnicu?

  Ivan Milenković je rekao da je na delu povlačenje političkog, odnosno...

Presija - revizija istorije i procesi rehabilitacije
Presija - revizija istorije i procesi rehabilitacije

Predrag Marković je komentarisao naslovnu stranu Politike, koja je posvećena r...

PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji
PR DAYS - kampanje i javno mnjenje u Srbiji

Jedna od ovogodišnjih panel diskusija bavila se političkim kampanjama i ...

U Srbiji nema dijaloga, niti kulture dijaloga
U Srbiji nema dijaloga, niti kulture dijaloga

Zoran Panović je u svojoj autroskoj emisiji "Presija" na RTV Vojvodina, ugostio...

Ko čuva čuvare javnog interesa?
Ko čuva čuvare javnog interesa?

U godišnjem izveštaju o slobodi štampe za 2017. godinu, n...

NAJČITANIJE
Sindikalni interes iznad partijskog
Sindikalni interes iznad partijskog

Položaj i tretman  sindikata u Nemačkoj je nesporno među najboljima u Ev...

Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane
Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane

Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...

Evropa plaća u rubljama
Evropa plaća u rubljama

  „Ne može biti da, na primer u Srbiji, velika većina stanovni&sca...

Ako baba plače, daj joj keksa
Ako baba plače, daj joj keksa

  I kad mu je Tasovac izložio potrebu ulaganja u kulturu, Palma je navodn...

Ko čuva čuvare javnog interesa?
Ko čuva čuvare javnog interesa?

U godišnjem izveštaju o slobodi štampe za 2017. godinu, n...

2017. Sva prava zadrzana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.

Izrada sajta Creative Web