Koliko ljudi na svetu kupuje preko interneta, koje uređaje za to koriste, koje su najveće platforme za onlajn kupovinu, koji je najpopularniji metod plaćanja, koliko je pandemija korona virusa uticala na rast tog načina kupovine, koji proizvodi su se najviše kupovali tokom pandemije, koliko često se naručuje onlajn i zašto se ljudi odlučuju na takav vid kupovine, samo su neka od pitanja na koja odgovaramo u novom serijalu članaka o šopingu iz fotelje.
Kako se menjaju navike potrošača širom sveta prilikom odlučivanja o kupovini, a udeo onlajn kupovine na globalnom tržištu raste, tako se menjaju i omiljeni načini plaćanja preko interneta.
Digitalni i mobilni novčanici sada su najpopularniji vid plaćanja među onlajn kupcima širom sveta, pokazuje istraživanje Worldpay-a iz 2022. godine.
Skoro polovina onlajn kupaca odlučuje se za plaćanje ovim metodom.
Naime, 49 odsto ukupnih troškova onlajn trgovine širom sveta plaćeno je korišćenjem aplikacija digitalnih i/ili mobilnih novčanika, što ih čini najpopularnijim načinom plaćanja na internetu među globalnim potrošačima.
Ne samo da digitalni i mobilni novčanici imaju snažnu prednost u odnosu na sve druge vrste onlajn načina plaćanja, već se očekuje da učvrste svoju vodeću poziciju u narednim godinama, budući da upotreba drugih opcija plaćanja na mreži opada.
Očekuje se da će do 2025. više od polovine, odnosno 53 procenta ukupne potrošnje na e-trgovini, biti obavljeno digitalnim i mobilnim novčanicima.
Digitalni i mobilni novčanici, eWallets, su elektronski uređaji ili onlajn usluge koje omogućavaju obavljanje digitalnih transakcija i onlajn plaćanja.
Neki od svetski poznatih e-novčanika su Apple Pay, Samsung Pay, Google Pay…
Porast korišćenja digitalnih novčanika je promenio finansijski pejzaž, pružajući korisnicima brz, siguran i zgodan način upravljanja svojim novcem.
Međutim, postoje i bezbednosni rizici.
Iako digitalni novčanici imaju poboljšane bezbednosne funkcije, nisu otporni na hakovanje ili sajber napade.
Korisnici zato treba da izaberu renomiranog provajdera i preduzmu neophodne mere predostrožnosti, kao što su redovno ažuriranje lozinki i višefaktorska autentifikacija.
Postoji i rizik od prevare, budući da pojedinci mogu pokušati da dobiju pristup korisničkom računu digitalnog novčanika i koriste informacije o plaćanju za neovlašćene transakcije.
U tom slučaju, korisnici moraju biti oprezni i odmah prijaviti svaku sumnjivu aktivnost.
Dalje, tehnički problemi, kao što su sistemski kvarovi ili problemi sa povezivanjem, mogu sprečiti korisnike da pristupe računima digitalnog novčanika, otežavajući plaćanja i pristup sredstvima.
Takođe, postoji i rizik od ograničenog prihvatanja.
Pošto digitalni novčanici nisu svuda prihvaćeni, korisnici se mogu naći u situaciji da ne mogu da izvrše plaćanja koristeći svoje digitalne novčanike.
Na kraju, neki digitalni novčanici mogu naplaćivati skrivene naknade, kao što su naknade za transakcije, devizne naknade ili naknade za održavanje računa.
Digitalni novčanici su najkorišćeniji vid plaćanja na netu, a na drugom mestu su kreditne i platne kartice. Debitne kartice zauzele su treće mesto.
Malo više od petine ukupnih plaćanja na internetu širom sveta, 21 odsto, jeste plaćanje kreditnim ili platnim karticama, dok plaćanje debitnom karticom čini oko 13 odsto globalne prodaje putem e-trgovine.
Iako će ove metode i dalje biti popularne, udeo plaćanja debitnim, platnim i kreditnim karticama na internetu će opasti sa trenutnih 34 odsto na 32 odsto u 2025. godini.
Na četvrtom i petom mestu omiljenih načina plaćanja na internetu su bankovni transfer i opcija kupi sada, plati kasnije u kešu, pouzećem.
Iako digitalni i mobilni novčanici jačaju svoje uporište kao najbolja opcija plaćanja na internetu širom sveta, u Sjedinjenim Američkim Državama kreditne i platne kartice su i dalje omiljeno sredstvo, kao što su bile i decenijama unazad.
Stručnjaci to pripisuju snažnoj privrženosti i lojalnosti severnoameričkih potrošača kreditnim karticama, te opštoj nespremnosti da usvoje inovacije.
U 2021. godini, skoro trećina, 31 odsto, troškova e-trgovine plaćena je kreditnim karticama.
To je takođe bio i najbolji način plaćanja za kupovinu na prodajnom mestu.
Međutim, znaci sve manje upotrebe kreditnih kartica u Severnoj Americi su jasni, jer trenutni podaci ukazuju na rastući trend plaćanja putem interneta digitalnim novčanicima koji je sve popularniji u Severnoj Americi.
U 2021. digitalni novčanici su činili 29 posto ukupnih plaćanja putem e-trgovine.
Predviđa se da će se do 2025. godine plima promeniti i očekuje se da će digitalni novčanici nadmašiti kreditne i platne kartice i postati najpopularniji način plaćanja na mreži.
Očekuje se da će do tada 33 odsto troškova e-trgovine u Severnoj Americi biti plaćeno za korišćenje digitalnih novčanika, u poređenju sa 28 odsto kreditnim/platnim karticama.
Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.
Peti protest "Srbija protiv nasilja" biće održan u subotu, 3. juna, tačno mes...
Šta će biti s EPS-om? Čemu pretvaranje iz javnog preduzeća u akcionars...
Da li znamo o kome govorimo kad kažemo „radnik“ ili „radnici&...
Cilj EU je jasan – neophodno je smanjiti zavisnost Evrope od Kine kada je ...
Koliko ljudi na svetu kupuje preko interneta, koje uređaje za to koriste, koj...
Plate zaposlenih u Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...
U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...
U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...
Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...
2023. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.