Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja

* Očito je da problema u izvođenju projekta ima a da li je to vezano za nedovoljan broj radnika, tempo koje sprovodi izvođač radova ili zaista komplikovan teren na kome se izgradnja sprovodi, zasad ostaje bez zvaničnog objašnjenja

Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja

Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja

* Očito je da problema u izvođenju projekta ima a da li je to vezano za nedovoljan broj radnika, tempo koje sprovodi izvođač radova ili zaista komplikovan teren na kome se izgradnja sprovodi, zasad ostaje bez zvaničnog objašnjenja

autor teksta
Demostat | Beograd 6. Jul 2022 | U fokusu

* Pomeranje zadatih rokova za završetak deonice Preljina - Požega je učestala pojava. Iako je bilo najavljeno da će kompletna deonica biti u potpunosti završena do kraja 2021. godine, Demostat je 2. septembra prošle godine pisao da do toga ipak neće doći tako brzo 

Obim radova na izgradnji deonice autoputa između Pakovraće i Požege je veoma niskog intenziteta i u ovom trenutku je neizvesno da li će se kompeletan autoput do Požege izgraditi do kraja tekuće godine, kako su to najavljivali nadležni, saznaje Demostat.

Iako je zvaničan rok za završetak deonice autoputa od Preljine do Požege sredina 2023. godine, obilazeći to gradilište krajem februara Tomislav Momirović, ministar saobraćaja, građevine i infrastrukture izjavio je da je u planu da “cela deonica do Požege bude puštena do kraja ove godine”. Prethodno bi, u periodu između oktobra i novembra, na toj veoma zahtevnoj deonioci Koridora 11, trebalo da budu završeni tuneli Laz i Munjino brdo. Na toj trasi dosad je jedino izgrađena deonica od Preljine do Pakovraće koja je puštena u saobraćaj 30.januara. 

Da bi smo proverili da li će rokovi koje je najavio Tomislav Momirović biti ispunjeni, kontaktirali smo nadležne u resornom Ministarstvu, saobraćaja, građevine i infrastrukture kao i u Javnom preduzeću “Putevi Srbije”. Međutim, do predaje ovog teksta uredništvu Demostata nismo dobili odgovore na postavljena pitanja da li će radovi na izgradnji tunela Laz i Munjino polje biti završeni do novembra a kompletna deonica od Pakovraće do Požege do kraja tekuće godine, ili kako je pre toga bilo najavljeno u julu 2023. godine.

Prema saznanjima Demostata, nakon pitanja koje smo poslali nadležnima a na koja odgovore nismo dobili, na gradilištu autoputa od Pakovraće do Požege se pojavilo nekoliko mašina ali je intezitet radova i dalje veoma nizak. Takođe, na svom Instagram profilu oglasio se resorni ministar Tomislav Momirović koji je napisao da je deonica od Pakovraće do Požege najzahtevnija deonica na autoputu “Miloš Veliki” jer od ukupne dužine trase, čak polovina su mostovi, tuneli i nadvožnjaci”. Ministar Momirović je dodao da je teren na kome se izvode radovi “veoma nepovoljan, ali se ne odustaje - cilj je da se što pre završi autoput Miloš Veliki do Požege”. Kao što se iz napisanog može videti nje rečeno kada bi radovi čak ni okvirno trebalo da budu završeni. Očito je da problema ima a da li je to vezano za nedovoljan broj radnika, tempo koje sprovodi izvođač radova ili zaista komplikovan teren na kome se izgradnja sprovodi, zasad ostaje bez zvaničnog objašnjenja.

Inače, pomeranje zadatih rokova završetka deonice Preljina - Požega je učestala pojava. Podsećanja radi, iako je bilo najavljeno da će kompletna deonica biti u potpunosti završena do kraja 2021. godine, Demostat je 2.septembra prošle godine pisao da do toga ipak neće doći tako brzo. 

Sredinom juna 2021. predsednik Srbije Aleksandar Vučić je izjavio da mu je obećeno da će radovi na autoputu od Preljine do Požege biti završeni do decembra te godine. Nepunih deset dana kasnije, u medijima su se pojavile informacije, da će radovi ipak potrajati do januara ove godine. U međuvremenu je došlo do novog pomeranja, te je ponovo predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio da će kompletan autoput do Požege biti izgrađen do polovine ove godine. S obzirom da smo već u julu tekuće 2022, lako se da videti da taj kao i prethodno svi drugi zacrtani planovi nisu ostvareni. 

Stručna javnost je pak, u više navrata isticala da je deonica prilično teška za izvođenje radova i da prioritet treba da bude njihov kvalitet a ne postavljanje teško ostvarljivih rokova. Ništa se ne dobija ako se žuri sa završetkom a posao ne bude urađen kako treba zbog čega bi ono što je rđavo napravljeno moralo da bude i popravljano.

Podsećanja radi, izgradnja autoputa od Preljine do Požege počela je u maju 2019. godine. Dužina te deonice iznosi 30,9 kilometara dok je vrednost radova 450 miliona evra. Izvođač radova je kineska kompanija Čajna komjunikejšns end konstrakšn kompani a deonica od Preljine do Požege biće deo autoputa Beograd - južni Jadran u dužini od 258 kilometara, kao i budućeg autoputa Beograd - Sarajevo, s obzirom da je u planu da se od Požege izgradi još 60 kilometara.

Na autoputu Preljina - Požega biće tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski. Kroz Čačak će prolaziti 15,5 kilometara autoputa, i kod tog grada će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.

Komentari

Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.

demostat komentari

Ante

Последње обећање Председника о завршетку овог дела аутопута, било је до половине ове године. Не изненађује ме његово обећање, неби му било први пут, али ме изненађују две чињенице. Прво, према уговору радови би требало да трају 36 месеци, т.ј. до Маја 2022. године, а стално се говори да је то Мај 2023. године. Наиме, ако су радови почели у мају 2019. године онда је, да рачланим Мај 2020 ј2 12 месеци, мај 2021. ј2 24 месеца, а мај 2022. је 36 месеци! Друго, ако су радови на овој деоници успорени, ако Кинези не испуњавају рокови, а нису ни близу да испоштују, зашто су са њима склопљени нови уговори за деоницу Пожега-Бољаре и обилазница око Ужица. Ако је овај потез у оквиру предизборних активности МНОГО ЈЕ1 9. Jul 2022
U fokusu
Nacionalisti nam ne dopuštaju da izađemo iz Jugoslavije
Nacionalisti nam ne dopuštaju da izađemo iz Jugoslavije

Sticajem okolnosti tvoju poslednju zbirku priča – „Trojica za Karta...

Ruska ekonomija se urušava
Ruska ekonomija se urušava

Pet meseci od početka ruske invazije na Ukrajinu mnogi političari i analitiča...

Veliki pad Kine
Veliki pad Kine

Nekoliko najvećih kineskih kompanija iz sektora nekretnina objavilo je tokom ov...

Glasači Demokratske stranke ne žele da se Bajden ponovo kandiduje
Glasači Demokratske stranke ne žele da se Bajden ponovo kandiduje

Tri četvrtine glasača Demokratske stranke u SAD ne želi da  aktuelni p...

Bugarski premijer optužuje Rusiju: Korupcija i ruski uticaj u Bugarskoj su isto
Bugarski premijer optužuje Rusiju: Korupcija i ruski uticaj u Bugarskoj su isto

Reformator školovan na Harvardu, Kiril Petkov se trudio da drži ruske &s...

demostav
NAJČITANIJE
Ko koliko zarađuje u Evropi
Ko koliko zarađuje u Evropi

Plate  zaposlenih u  Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...

Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat
Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat

  U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...

Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane
Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane

Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...

NATO od Srbije udaljen tri godine
NATO od Srbije udaljen tri godine

  U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...

Makronov plan za Evropu
Makronov plan za Evropu

„Evropa je suviše slaba, suviše spora, suviše nedelat...

jastuci smrtovnice

2022. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.

Izrada sajta Creative Web

Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.
Više informacija možete naći na našoj stranici Politika privatnosti