Autoindustrija i industrija prevoza su jedne od najdinamičnijih grana ekonomije, a toj dinamičnosti je svakako doprineo prodor kompanija koje svetskom tržištu nude usluge deljenja prevoza i koje imaju značajno drugačije biznis modele u odnosu na klasična taksi udruženja. Ove kompanije prodiru u sve više zemalja širom sveta i iz korena menjaju ovaj segment tržišnih usluga, naročito ako posmatramo industriju uslužnog gradskog prevoza.
Ono čime ove kompanije konkurišu dotadašnjim vidovima uslužnog prevoza su pre svega strategije niskih troškova i strategija diferencijacije. Dakle – ovi servisi su ponudili ljudima opciju da se prevoze jeftinije, a uz to su im ponudili inovativnu i digitalizovanu uslugu koja se razlikovala od svega do tada dostupnog na tržištu. Takva ponuda je naišla na neočekivanu potražnju, te su se širom sveta počeli razvijati servisi koji su nudili povoljni gradski prevoz i naručivanje vožnje putem aplikacije.
Iako je mnogima Uber prva asocijacija na usluge taksi aplikacija, zapravo postoji mnogo kompanija koje su veoma uspešno plasirale svoje aplikacije regionalnim i lokalnim tržištima. Jedna od njih je taksi aplikacija Didi preko koje se u Kini naručuje preko 10 miliona vožnji dnevno.
Slično je i sa taksi aplikacijom YandexTaxi preko koje se u Rusiji, Belorusiji i Azerbejdžanu naručuje takođe oko 10 miliona vožnji dnevno. Interesantno je da je Uber na ovim tržištima kapitulirao i da je sada prisutan samo kao manjinski partner u gore pomenutim lokalnim aplikacijama.
Razvoj aplikacija za urbanu vožnju je trend u svim zemljama u kojima postoji dovoljno razvijen IT sektor jer pripadnici ove oblasti predstavljaju inovatore, kao i osnovnu grupu korisnika ovakvih aplikacija (early adopters). S obzirom na to da je Srbija, odnosno Beograd jedan od konkurentnijih gradova kada je reč o IT poslovanju neminovno je bilo i nastajanje aplikacije koja bi korisnicima omogućila pozivanje vožnje na klik, onlajn plaćanje, sugurnost cene i povoljnu uslugu.
Upravo ovo su misije koje pokreću Car:Go, startap kompaniju koja u Beogradu posluje dve godine. Car:Go je tokom ove dve godine usavršavao svoju tehnologiju koja bi krajnim korisnicima omogućila da brzo i jednostavno realizuju gradsku vožnju. ,,U Beogradu postoji izražena potražnja za brzim i efikasnim servisima koji pojednostavljuju ljudske radnje. Svi živimo u ubrzanom okruženju i želimo da naše prevozno sredstvo ide korak ispred nas, a ne da nas usporava.
Car:Go smo razvijali imajući u vidu upravo te potrebe i ljude kojima je efikasno organizovanje vremena prioritet.” – kaže Vuk Guberinić, osnivač Car:Go aplikacije. On dodaje da su brojne firme izrazile veliko interesovanje za saradnju, jer im je neophodna transparentna usluga i lako se prilagodjavaju visokom standardu elektronske usluge koju Car:Go nudi. Nakon dve godine poslovanja, Car:Go je nedavno svoje poslovanje proširio i na Zagreb, a u planu je širenje servisa u još nekoliko gradova do kraja godine. Da li će Car:Go postati, slično Yandexu ili Didi servisu, regionalni lider u gradskom prevozu putem aplikacija ostaje da se vidi u periodu koji sledi.
Car:Go aplikacija je dostupna za iOS ili Android telefone na appcargo.com
Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.
Gde ide svet i gde je Srbija u odnosu na taj svet? Šta je doneo globaliza...
Kvalitativni monitoring dve najgledanije emisije Radio-televizije Srbije (RTS), ...
Kao društvo ušli smo u neko stanje paroksizma u kome nismo vi&scar...
Iako su studentski protesti faktički stvorili veliki narodni pokret, ni on se j...
Plate zaposlenih u Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...
U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...
Cilj EU je jasan – neophodno je smanjiti zavisnost Evrope od Kine kada je ...
Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...
U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...
2025. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.