srpski english

U fokusu / Saobraćajnica koja skraćuje vreme putovanja i štiti životnu okolinu

Fruškogorski koridor će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad - Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.

Saobraćajnica koja skraćuje vreme putovanja i štiti životnu okolinu

U fokusu / Saobraćajnica koja skraćuje vreme putovanja i štiti životnu okolinu

Fruškogorski koridor će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad - Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.

autor teksta
Gojko Vlaović | Demostat | Beograd 28. Sep 2020 | U fokusu

* Predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković kaže za Demostat da je reč o veoma značajnoj investiciji koja će toj opštini i njenim žiteljima doneti niz benefita.

* Postizanje dogovora o sprovođenju tog projekta predstavlja pun pogodak kako za Irig tako i za razvoj srpske privrede , smatra domaća stručna javnost.

* Najvažniji značaj koridora Novi Sad - Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.

- Potpisivanjem ugovora sa kineskim partnerima o izgradnji Fruškogorskog koridora, Srbija će u dogledno vreme dobiti modernu saobraćajnicu koja će je spajati sa regionom a takođe će se u ekološkom smislu unaprediti zaštita Nacionalnog parka Fruška gora. Shodno tome, postizanje dogovora o sprovođenju tog projekta predstavlja pun pogodak kako za Irig tako i za razvoj srpske privrede , smatra domaća stručna javnost.

Vlada Srbije je na svojoj sednici održanoj 15.septembra usvojila komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom CRBS, vredan 606 miliona evra, o izgradnji drumske saobraćajnice Fruškogorski koridor. Nadležno kinesko ministarstvo, odnosno kineska Eksim banka, odobilo je još pre mesec dana kredit za izgradnju te saobraćajnice. Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije istakla je da će do kraja godine biti završena projektno-tehnička dokumentacija i da će do kraja 2021. godine početi radovi na Fruškogorskom koridoru. Prema njenim rečima, početak radova će zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa, daje Vlada Srbije, a drugi deo se opredeljuje iz kineskog kredita. Ministarka Mihajlović je izjavila da je izgradnja Fruškogorskog kredita, važna jer će se on nadovezati na deonicu Ruma – Šabac – Loznica.

Predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković kaže za Demostat da je reč o veoma značajnoj investiciji koja će toj opštini i njenim žiteljima doneti niz benefita.

Tihomir Stojković/Foto: Printscreen (Sremska Televizija)

- Izgradnja Fruškogorskog koridora će sprečiti zagađenje Nacionalnog parka Fruška gora i smanjiti saobraćajne gužve. Za opštinu Irig je veoma bitno i to što izgradnja moderne infrastrukture dovodi i nove investitore i utiče na očuvanje demografske slike, odnosno motiviše stanovništvo da se ne iseljava zbog traženja posla. U ovom trenutku od Iriga do aerodroma “Nikola Tesla” u Beogradu potrebno je voziti se oko 45 minuta. Nakon što Fruškogorski koridor bude izgrađen ta razdaljina će biti smanjena za dvadesetak minuta. Opština Irig će doneti odgovarajuće odluke kako bi se omogućilo formiranje nove industrijske zone a stvorićemo i dodatne preduslove za razvijanje turističkog sadržaja našeg kraja – navodi Stojaković..

Opština Irig

Ekonomski analitičar Branko Pavlović ističe za Demostat da je izgradnja Fruškogorskog koridora dobar i isplativ infrastrukturni projekat.

- Pod brojem jedan, značajan je zbog očuvanja ekologije Fruške gore. Poznato je da je aktuelna saobraćajnica preko te planine veoma zagušena. Njom prolazi veliki broj kamiona što utiče na zagađenje okoliša. Pored transportnih vozila na to negativno utiču i putnički automobili. Probijanjem tunela taj veliki problem će biti uspešno rešen - smatra naš sagovornik. Prema njegovim rečima, problem predstavljaju i velike gužve, odnosno zakrčenje saobraćaja na Fruškoj gori te će i u tom pogledu izgradnja koridora doprineti da to više ne bude slučaj.

- Znači benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati a put će biti kvalitetniji i moderniji. Realizacijom ovog projekta dobija i opština Irig jer će se eliminisati zagušenje saobraćaja koje je sada prisutno u tom kraju – ističe Pavlović.

Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica – granica sa Bosnom i Hercegovinom. Taj putni pravac spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. Kada bude završen koridor će povezati tri opštine, Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prolaska teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

Projektom je predviđeno da na saobraćajnici Novi Sad - Ruma bude izgrađen dvocevni tunel kroz Frušku goru dugačak 3,5 kilometra, što će ga učiniti najdužim tunelom u Srbiji. Prema pisanju domaće štampe Fruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, i biće svrstan u takozvane brze saobraćajnice, a ne u autoputeve jer neće imati zaustavne trake. Saobraćajnica će se prostirati od Kaćke petlje na putu Novi Sad - Zrenjanin, a sa autoputem E-75 će se ukrštati kod benzinske pumpe "Minut". Koridor će dalje voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do autoputa Beograd-Zagreb. Brza saobraćajnica će na sremsku stranu preći preko novog mosta koji treba da se izgradi kod crkve na Tekijama, dalje će voditi prema Bukovcu preko tunela ispod Fruške gore. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom će nastaviti ka Rumi.

Izgradnja autoputa Novi Sad-Ruma će biti podeljena u četiri faze. Prva je Ruma-ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela dugog 17 kilometara, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.

Fruškogorski koridor će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad - Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.

 

Komentari

Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.

U fokusu
Subotić (FakeNews Tragač): Mediji u Srbiji ne prezaju ni od čega
Subotić (FakeNews Tragač): Mediji u Srbiji ne prezaju ni od čega

Zamenik glavnog urednika FakeNews Portala Ivan Subotić je u emisiji Pola sata D...

Koliko je Srbija blizu investicionog kreditnog rejtinga?
Koliko je Srbija blizu investicionog kreditnog rejtinga?

Prema najnovijem izveštaju rejting agencije Standard & Poors, Srbija ...

Demostat saznaje: Kineski predsednik u Beogradu 8. maja
Demostat saznaje: Kineski predsednik u Beogradu 8. maja

Predsednik Kine će se tokom boravka u Srbiji sastati sa srpskim kolegom Aleksan...

Juratović: Uključiti Komisiju eksperata iz EU kao pomoć
Juratović: Uključiti Komisiju eksperata iz EU kao pomoć

Juratović konstatuje da je prvo potrebno urediti izborni spisak, te “oči...

Savet ministara - najvažnije telo EU
Savet ministara - najvažnije telo EU

Savet ministara se prvi put pojavio u tadašnjoj Evropskoj zajednici za ugalj i...

demostav
NAJČITANIJE
Ko koliko zarađuje u Evropi
Ko koliko zarađuje u Evropi

Plate  zaposlenih u  Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...

NATO od Srbije udaljen tri godine
NATO od Srbije udaljen tri godine

  U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...

Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane
Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane

Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...

Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat
Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat

  U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...

Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja
Izgradnja autoputa Pakovraće - Požega do kraja godine pod znakom pitanja

* Pomeranje zadatih rokova za završetak deonice Preljina - Požega je u...

2024. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.

UŽIVO
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.
Više informacija možete naći na našoj stranici Politika privatnosti