Građani Srbije svoje račune sve češće plaćaju onlajn

Način da klijent uštedi vreme ali i novac

* NLB banka : Pravna lica u mnogo većoj meri koriste mogućnosti plaćanja putem online aplikacije

* Komercijalna banka : Trend prelaska na elektronska plaćanja globalno gledano već nekoliko godina ima eksponencijalni rast

* Banca Intesa: Putem Intesa Mobi aplikacije, više od 62.000 klijenata svakog meseca plaća račune  

Građani Srbije svoje račune sve češće plaćaju onlajn

Građani Srbije svoje račune sve češće plaćaju onlajn

Način da klijent uštedi vreme ali i novac

* NLB banka : Pravna lica u mnogo većoj meri koriste mogućnosti plaćanja putem online aplikacije

* Komercijalna banka : Trend prelaska na elektronska plaćanja globalno gledano već nekoliko godina ima eksponencijalni rast

* Banca Intesa: Putem Intesa Mobi aplikacije, više od 62.000 klijenata svakog meseca plaća račune  

autor teksta
Gojko Vlaović | Danas | Beograd 12. Oct 2017 | U fokusu

Istraživačko - izdavački centar Demostat sproveo je istraživanje čiji rezultati pokazuju da građani Srbije svoje račune sve ćešće plaćaju onlajn. Prema rezultatima ankete Demostata čak 40 odsto ispitanika račune plaća putem mobilne aplikacije banke dok 60 odsto to čini uplatom u pošti ili banci.

U NLB banci za Demostat kažu da njihovi klijenti  imaju mogućnost plaćanja putem online i mobile banking aplikacija. Udeo klijenata koji koristi tu mogućnost razlikuje se u zavisnosti od toga da li su u pitanju pravna ili fizička lica. - Pravna lica u mnogo većoj meri koriste mogućnosti plaćanja putem online aplikacije. Oko 80 odsto aktivnih klijenata-pravnih lica ima ovu mogućnost i ukupan broj platnih naloga realizovanih na ovaj način je oko 60 odsto. Fizička lica, osim online aplikacije, na raspolaganju imaju i mobile banking aplikaciju, a ukupan broj korisnika koji imaju mogućnost za plaćanja je oko 33 odsto, dok je udeo ovim putem realizovanih naloga oko šest odsto- ističu u NLB banci.

Kako navode u toj banci prednosti korišenja e-bankinga i mbankinga su višestruke. -Pre svega, u svakom trenutku, bez obzira na radno vreme, klijenti imaju mogućnost da provere stanje na računima, koriste usluge menjačnice, izvrše potrebna plaćanja, provere status transakcija. Pored toga što ostvaruju znaćajne uštede na provizijama u pore|enju sa plaćanjem na šalteru, sama mogućnost da svoju banku imaju uz sebe u svakom trenutku, bilo da su kod kuće, u kancelariji ili na odmoru, predstavlja veliku prednost za klijente - tvrde u NLB banci. 

Procedura onlajn plaćanja za klijente- fizićka lica vrlo je jednostavna. Prilikom otvaranja paket računa klijent dobija sve neophodne informacije za aktiviranje i korišćenje online i mobile banking aplikacija. Klijenti -pravna lica pak moraju dodatno preko svog savetnika u ekspozituri da dostave i zahtev sa listom ovlaštenih osoba i nivoima njihovih ovlaštenja. - U razvijenim zemljama, online, mobile servisi predstavljaju dominantan na~in, a naro~ito u zemljama koje imaju reazvijene servise e-Government-a, gde klijenti i veliki deo svojih obaveza prema obavljaju koriste}i ove kanale -ističu u NLB banci.

U Komercijalnoj banci za Demostat kažu da  zaposleni u odeljenju njene E-banke prate i imaju sve podatke o korišćenju elektronskih servisa, Web Ebank i mBank aplikacije, a između ostalih i tačan podatak o ukupnom broju korisnika i svih plaćanja obavljenih elektronskim putem u svakom trenutku. 

Novim rešenjem elektronskog bankarstva za fizička lica, Web Ebank, kao i novom mBank aplikacijom (za Android i za iOS), uz “standardne” funkcionalnosti koje imaju i druge banke, ističemo unapređenu platformu usklađenu sa tehnološkim inovacijama u ovoj oblasti, gde klijenti Komercijalne banke putem naših aplikacija Web Ebank i mBank, mogu novac poslati na broj telefona (primalac ne mora da ima otvoren račun u bilo kojoj banci), zatim kupoprodaja deviza sa najpovoljnijim kursom, mogućnost praćenja i analize troškova, vođenje ličnog budžeta, postavljanje podsetnika i upozorenja, mogućnost personalizacije okruženja, tj.promena korisničkog imena, pozadine i ostalog, administracija SMS servisa, aktiviranje mBank servisa, i još mnogo toga što korisniku može da pomogne u svakodnevnim poslovima - kažu u Komercijalnoj banci. Navode da je  zatim tu  i komunikacija sa online ekspoziturom - Digitalna ekspozitura KOMeCENTAR, koja je usklađena sa modernim trendovima u bankarstvu, i pruža mogućnost da bez odlaska u ekspozituru klijenti mogu da otvore tekući račun, set usluga, podnesu zahtev za dozvoljeno prekoračenje ili platnu karticu sa odloženim plaćanjem, i još mnogo toga. - Svi klijenti koji žele se prijave za korišćenje naših elektronskih usluga, mogu to učiniti ili u bilo kojoj ekspozituri Komercijalna banke ili putem naše Digitalne ekspoziture tj. online ekspoziture KOMeCENTAR kojoj mogu pristupiti preko sajta Komercijalne banke www.kombank.com dakle, svi građani Srbije mogu postati klijent Komercijalne banke i početi da koriste elektronska plaćanja bez odlaska u banku - objašnjavaju u Komercijalnoj banci.

Gradjani Srbije sve više plaćaju račune online

Trend prelaska na elektronska plaćanja globalno gledano već nekoliko godina ima eksponencijalni rast, ističu u toj banci. Elektronsko i mobilno bankarstvo se sve više prepoznaje kao prominentan i moderan način obavljanja bezgotovinskih transakcija i u Srbiji, koji nesumnjivo omogućava klijentu da više i sigurnije uživa u svom slobodnom vremenu.

Banca Intesa svojim klijentima, korisnicima Intesa On-line i Intesa Mobi aplikacija, omogućava da sa bilo kog mesta, u bilo koje vreme na brz, siguran i jednostavan način plate raćune, izmire obaveze po kreditnim karticama, izvrše kupoprodaju deviza ili uvid u stanje po tekućem, deveznim računima i karticama.

Kada je u pitanju plaćanje računa putem Intesa Mobi aplikacije, preko 62.000 klijenata Banca Intesa svakog meseca na ovaj način plaća račune, dok oko 42.000 njih to isto ćini putem Intesa On-line. U prvih osam meseci 2017. godine, skoro 140.000 klijenata Banca Intesa, sa više od 28.5 milijardi dinara obima transakcija, platilo je račune putem i Intesa Mobi i Intesa On-line aplikacija. Imajući u vidu da se sva plaćanja putem elektronskih servisa Banca Intesa, bez obzira na iznos, obavljaju bez provizije, ovakvim načinom izmirivanja finansijskih obaveza, osim vremena, klijenti štede i novac, ukoliko pretpostavimo da korisnik putem servisa elektronskog bankarstva mesečno plati pet računa, on godišnje uštedi oko 3.600 dinara - kažu za Demostat u Banca Intesa.

Postupak aktivacija Intesa On-line i Intesa Mobi aplikacije je brz i jednostavan, dovoljno je da klijent ima otvoren tekući račun u Banca Intesa i u svakoj ekspozituri banke može besplatno da aktivira jednu ili obe usluge. Kako bi klijent aktivirao Intesa On-line uslugu, dovoljno je da kreira korisničko ime i lozinku, unese JMBG, kao i lični identifikacioni broj (LIB), koji dobija u ekspozituri prilikom podnošenja zahteva za aktivaciju aplikacije. Za pokretanje Intesa Mobi usluge, nakon podnošenja zahteva u najbližoj ekspozituri banke i preuzimanja aktivacionih parametara, dovoljno  je da klijent preuzme aplikaciju s Google Play ili App Store i aktivira je.  Za klijente, dodatnu pogodnost predstavlja činjenica da je Banca Intesa korisnicima Intesa On-line usluge, omogućila preuzimanje parametara za aktiviranje Intesa Mobi aplikacije online, odnosno bez odlaska u ekspozituru, a osim plaćanja raćuna, putem On-line usluge sada je moguće i podneti zahtev za Keš kredit, aktivirati Wave2Pay uslugu, aktivirati ili reaktivirati Intesa Mobi uslugu, kao i ažurirati adresu. 

Prema istraživanju konsultantske kuće Deloitte, u razvijenim zemljama sveta oko 20 odsto potrošača plaća račune putem mobilnih telefona. Srbija takođe beleži stalan rast u korišćenju usluga online bankarstva a imajući u vidu brzinu i efikasnost ovakvog načina izmirivanja finansijskih obaveza, očekuje se da će nastaviti da ide u korak sa svetskim trendovima - ističu u Banca Intesa.

Komentari
U fokusu
Aleksandra Joksimović za N1
Aleksandra Joksimović za N1

Skat je ranije podelio na svom profilu na Tviteru tekst "Vašington posta"...

Dragan Janjić za N1
Dragan Janjić za N1

Janjić je primetio da unutrašnji dijalog o Kosovu postoji samo u izjavam...

NATO važan saveznik u budućnosti
NATO važan saveznik u budućnosti

"NATO želi da se predstavi kao odbrambeni savez koji se zalaže za dobru sara...

Politički mazohizam beogradskih izbora
Politički mazohizam beogradskih izbora

Uživajući u privilegiji vlasti da bira svoje glavne protivnike, predsednik SNS...

Građani Srbije svoje račune sve češće plaćaju onlajn
Građani Srbije svoje račune sve češće plaćaju onlajn

Istraživačko - izdavački centar Demostat sproveo je istraživanje čiji r...

NAJČITANIJE
Seća li se Vučić Desnice?
Seća li se Vučić Desnice?

Vladimir Jugović je otprilike pitao Miloševića da li se nekad bavio spo...

Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat
Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat

  U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...

Sindikalni interes iznad partijskog
Sindikalni interes iznad partijskog

Položaj i tretman  sindikata u Nemačkoj je nesporno među najboljima u Ev...

Novi nemački plan za Balkan: Berlin plus – "soft 1948"
Novi nemački plan za Balkan: Berlin plus – "soft 1948"

  Plan je obznanio 31. maja nemački šef diplomatije Zigmar Gabri...

Od nacionalizma do patriotizma
Od nacionalizma do patriotizma

  Ovo nije predavanje u naučnom smislu, nije ni govor u tradicionalnom sm...

2017. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.

Izrada sajta Creative Web