Igrutinović: Bez ozbiljnijih medijskih i terenskih kampanja promena vlasti na izborima je nemoguća

Sagovornik Demostata o tome da li bi opozicija pred predstojeće izbore mogla da iskoristi potencijal društvenih mreža za sopstvenu promociju

Igrutinović: Bez ozbiljnijih medijskih i terenskih kampanja promena vlasti na izborima je nemoguća
Foto: Pixabay

Igrutinović: Bez ozbiljnijih medijskih i terenskih kampanja promena vlasti na izborima je nemoguća

Sagovornik Demostata o tome da li bi opozicija pred predstojeće izbore mogla da iskoristi potencijal društvenih mreža za sopstvenu promociju

autor teksta
Demostat | Beograd 30. Oct 2021 | U fokusu

Ne treba se zavaravati da je kampanja na društvenim mrežama nekakav magični štapić - ocenjuje sagovornik Demostata Milan Igrutinović sa Instituta za evropske studije, koji komentariše nalaze našeg istraživačko-izdavačkog centra da se Beograđani o politici najčešće informišu preko društvenih mreža i portala, upitan da li bi opozicija pred predstojeće izbore mogla da iskoristi taj potencijal na internetu za sopstvenu promociju.

Prema Igrutinovićevom utisku, fokus opozicije na takve kampanje je pre svega posledica odsustva finansijskih sredstava i pristupa velikim nacionalnim televizijskim kućama ili tiražnijim dnevnim novinama i časopisima koji su, u suštini, tablodini, te koji su dramatično negativno orjentisani prema opozicionim političarima. Prema Igrutinovićevim rečima, njima je nemoguće da se, ne samo na pozitivan, već i na neutralan način tamo pojave. 

- Odsustvo tih medija ih na neki način gura u ovaj marketing i ka tome da se orjentišu ka populaciji koja dominantno konzumira te sadržaje. To jesu mlađi. Problem je što taj svet možda nije disciplinovan u biračkom smislu i on nema verovatno brojnost u ukupnom biračkom telu da doprinese ikakvom značajnijem izbornom rezultatu - objašnjava Igrutinović. 

Prema njegovim rečima, to je metod koji će neke opozicione stranke uvesti u skupštinu. Igrutinović misli da oni to svakako mogu da očekuju, sa iole ozbiljnijom kampanjom, te da je to neki "mini cilj" koji je u suštini verovatno dostižan i racionalan u ovom izbornom ciklusu. 

- Ali, bez ozbiljnije medijske kampanje, na bilo koji način, bez terenskih kampanja, bez maltene svakodnevne prisutnosti sa građanima u nekom širem smislu, praktično je nemoguća promena vlasti na izborima. Mislim da ovaj izborni ciklus prosto nije taj. O tome se verovatno može razmišljati tamo za četiri ili pet godina - navodi Igrutinović. 

On ističe da se ne treba zavaravati da je kampanja preko društvenih mreža nekakav magični štapić kojim će se neke stvari preokrenuti. On je skeptičan jer, prema njegovim rečima, to je pre svega odlika nedostatka novca i širih mogućnosti, sa jedne strane. Sa druge, nastavlja on, reč je o prevelikom fokusu na "on-lajn" prisutne omladince i aktiviste koji nisu nužno birači. 

Komentari

Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.

U fokusu
Fizinger: Može se očekivati nastavak politike koju je vodila Angela Merkel
Fizinger: Može se očekivati nastavak politike koju je vodila Angela Merkel

On je na početku obraćanja preko video-linka poručio da mu je žao što...

Orlović: Većina Evropljana bi na hipotetičkim izborima, za fiktivnog predsednika EU izabrala Merkel pre Makrona
Orlović: Većina Evropljana bi na hipotetičkim izborima, za fiktivnog predsednika EU izabrala Merkel pre Makrona

Profesor Orlović u svom obraćanju obradio je temu da li promena nemačkog kanc...

Plan Britanije da migrante pošalje u Albaniju
Plan Britanije da migrante pošalje u Albaniju

Edi Rama, albanski premijer, insistirao je na tome da njegova zemlja neće biti ...

Tajms: Kineski radnici kidnapovani iz rudnika zlata u Kongu
Tajms: Kineski radnici kidnapovani iz rudnika zlata u Kongu

Naoružani napadači kidnapovali su pet kineskih državljana iz rudnika zlata na...

Kakva je bila kampanja kompanije Rio Tinto u Srbiji?
Kakva je bila kampanja kompanije Rio Tinto u Srbiji?

Prema oceni marketinškog stručnjaka Igora Avžnera, poslednje što...

demostav
NAJČITANIJE
Ko koliko zarađuje u Evropi
Ko koliko zarađuje u Evropi

Plate  zaposlenih u  Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...

Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat
Predsednik Demokrata Crne Gore ekskluzivno za Demostat

  U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...

Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane
Albanija: Izbori na najvećoj evropskoj plantaži marihuane

Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...

NATO od Srbije udaljen tri godine
NATO od Srbije udaljen tri godine

  U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...

Makronov plan za Evropu
Makronov plan za Evropu

„Evropa je suviše slaba, suviše spora, suviše nedelat...

2021. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.

Izrada sajta Creative Web

Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.
Više informacija možete naći na našoj stranici Politika privatnosti