Iako je bilo najavljeno da će radovi na auto-putu Preljina - Požega biti završeni do kraja ove godine, a potom je rečeno da će do toga doći u januaru 2022, to se ipak, prema najnovijim zvaničnim informacijama, neće desiti pre sredine sledeće godine.
Iako je bilo najavljeno da će radovi na auto-putu Preljina - Požega biti završeni do kraja ove godine, a potom je rečeno da će do toga doći u januaru 2022, to se ipak, prema najnovijim zvaničnim informacijama, neće desiti pre sredine sledeće godine.
Podsećanja radi, sredinom juna Vučić je izjavio da mu je obećano da će radovi na tom auto-putu biti završeni do kraja decembra 2021. godine. Nepunih deset dana kasnije, u medijima su se pojavile informacije, da će radovi ipak potrajati do januara sledeće godine. U međuvremenu je došlo do novog pomeranja a da li će novi zadati rok za završetak izgradnje auto-puta od Preljine do Požege biti ispoštovan pokazaće vreme.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je nedavno obelodanio da će do kraja ove godine biti završena deonica od Preljine do Pakovraća a da će kompletan auto-put do Požege biti izgrađen do polovine 2022. godine.
Stručna javnost objašnjava da prognoze da će radovi na ovoj važnoj saobraćajnici biti završeni već na zimu nisu bile realne.
- Reč je o veoma zahtevnoj i složenoj deonici na kojoj treba raditi pažljivo i detaljno kako bi se posao obavio na valjan način. Primera radi, potrebno je izgraditi veliki broj tunela i izvesti niz drugih radova koji zbog terena nisu jednostavni. Stoga, ne očekujem da se radovi na izgradnji auto-puta Preljina - Požega završe pre proleća sledeće godine. Tada je optimalno da ta saobraćajnica, nakon detaljnih provera, bude puštena u rad - tvrdi Goran Rodić, potpredsednik Građevinske komore Srbije.
On dodaje da ne treba nepotrebno žuriti za završetkom radova već treba voditi računa da oni budu izvedeni kvalitetno i na adekvatan način.
- Ništa se ne dobija ako se žuri sa završetkom i onda posao ne bude urađen kako treba zbog čega bi ono što je rđavo napravljeno moralo da bude i popravljano. Tako nešto nije u bilo čijem interesu. Reč je o deonici na kojoj treba raditi pažjivo i temeljno. Zbog svega toga nije realno očekivati završetak radova a da oni budu valjani pre proleća - kaže Rodić.
Ono što je sasvim izvesno je to da se na prilazima Čačku, naročito u periodu sezone godišnjih odmora koja još uvek traje, stvaraju velike gužve zbog nepreglednih kolona drumskih vozila. Iako razdaljina između Čačka i Užica nije velika često se dešava da se na toj deonici putuje izuzetno dugo. Najveće gužve su oko Čačka, zbog izgradnje obilaznice oko tog grada. Posebnu agoniju tokom putovanja, doživljavaju putnici autobusa i kombija. Na prilazu Čačku nestrpljivo iščekuju pauzu kako bi protegli noge i malo se okrepili od puta međutim umesto toga nailaze na dugačko čekanje u koloni. To izaziva nervozu kod njih jer za razliku od putnika u privatnim automobilima nisu u mogućnosti da pauze prave kad i gde žele već na mestima na kojima je to određeno. Zbog gužvi do njih pak nije tako lako doći. Putnicima biva još gore kada vozači autobusa i kombija odluče da „izbegnu gužvu“ prolaskom kroz Čačak ali tada zbog saobraćajnih gužvi u gradu izgube još više vremena ili vožnjom po principu „stani-kreni“ po centru dodatno izmore putnike. Stoga je sasvim jasno što turisti i drugi koji često putuju na toj relaciji željno iščekuju završetak radova na auto-putu Preljina - Požega.
Podsećanja radi, izgradnja tog auto-puta počela je u maju 2019. godine. Dužina te deonice iznosi 30,9 kilometara dok je vrednost radova 450 miliona evra.
Izvođač radova je kineska kompanija Čajna komjunikejšns enda konstrakšn kompani a deonica od Preljine do Požege biće deo auto-puta Beograd - južni Jadran u dužini od 258 kilometara, kao i budučeg auto-puta Beograd - Sarajevo, s obzirom da je u planu da se od Požege izgradi još 60 kilometara.
Na auto-putu Preljina - Požega biće tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski. Kroz Čačak će prolaziti 15,5 kilometara auto - puta, i kod tog grada će se Moravskim korodorom povezati Koridor 11 i Koridor 10.
Poštovani pre kontaktiranja najljubaznije vas molimo da se upoznate sa našom politikom o privatnosti.
Septembarsko istraživanje Demostata potvrdilo je da tek 14 odsto ispitanih u an...
“Što se tiče nada u Trampa, trampista u Srbiji, samo podsećam, po...
“Evropska unija nije bezbednosna organizacija per se; ona je ekonomska i p...
Ono što se da porediti jesu ekonomski pokazatelji. U devet zemalja ...
Ambasador Sjedinjenjih Američkih Država u Srbiji, Kristofer Hil, posetio je da...
Plate zaposlenih u Srbiji među najnižima u regionu i Evropi Prose...
U svakom društvu, postoje teme koje se radije preskaču. Određen...
Na ulice Tirane je 13. maja izašlo više desetina hiljada ljudi koj...
U junskom istraživanju crnogorskog Centra za demokratiju i ljudska pr...
Cilj EU je jasan – neophodno je smanjiti zavisnost Evrope od Kine kada je ...
2024. Sva prava zadržana.
Zabranjeno je svako kopiranje sadržaja sajta.